torsdag 10 januari 2013

Naturist

Hej på er! Titta, vilka fina blommor jag fick för en stund sedan, med bud! De var från IOGT-NTO och Vit jul. En liten awkward moment uppstod, när blomsterbudet ringde och ville att jag skulle komma ner och öppna. I mitt nyvakna tillstånd informerade jag henne om att jag inte hade några kläder på mig. "Jag har precis vaknat" hasplade jag sedan ur mig (klockan halv tolv på förmiddagen). "Jobbar natt, förstår du!" fortsatte jag sedan. Vilket inte var en ren lögn, för jag jobbade faktiskt till två i morse. Men av egen fri vilja. Varför känns det lite mer A-mänskligt (där hittade jag på ett bra ord!) att vara en nattuggla om man har ett "äkta" skiftjobb, typ på sjukhus eller fabrik?

Nåväl. Blommorna var vackra. Hon ställde dom utanför porten och sade att jag skulle klä på mig i lugn och ro. Tänk om man var en sådan där naturist! Då hade jag inte behövt säga någonting, bara knatad ner till budet med tuttarna fria.
Det får bli nästa gång.

1 kommentar:

FairWinds sa...

Ha ha, naturist javisst. Hursomhelst hörde jag intervjun du gav på radion i veckan och vi säga att du gav ett mycket klokt intryck på mig. Har tänkt mycket på delar av det ni talade om. Tack!